Ook de MSX ontkwam niet aan een update om aan de Euro5 norm te voldoen. Honda heeft dit aangegrepen om de kleinste motor nog cooler en stoerder te maken, en krijgt door het accentueren van de bevestigingsbouten zelfs een retro-look. De motor is nu voorzien van eenvoudig te verwijderen kappen. Dit vergemakkelijkt het personaliseren van de Grom. Iets wat in het buitenland al jaren populair is en in Nederland ook langzaam aan het opkomen is.
Belangrijkste verandering zit misschien wel in de versnellingsbak: er is een 5e versnelling toegevoegd. Dit zorgt natuurlijk voor een rustiger toerenverloop en minder trillingen, de prestaties verbeteren ook iets. Andere vernieuwingen zitten in het nieuwe LCD-dashboard met versnellingsindicator, een nieuwe LED-koplamp, een nieuw subframe en een ander zadel.
Uiterlijk is de motor klein en weegt net aan 100kg, heeft een 6 liter tank maar kan daar toch bijna 400 kilometer ver mee komen! 1 op 65 zou haalbaar moeten zijn aldus Honda. De Honda MSX125 wordt gezien als de moderne opvolger van de iconische Monkey, en is zeker niet onsuccesvol: er zijn sinds 2013 al meer dan 750.000 exemplaren verkocht.
De Honda MSX 125 Grom is leverbaar in deze kleuren:
Force Silver Metallic
Mat Gunpowder Black Metallic
Gayety Red
CIJFERS:
Max. vermogen 7,2 kW (9,8pk) @ 7.250 tpm
Max. koppel 10,5 Nm @ 5.500 tpm
Benzineverbruik (WMTC) 1,52 liter/100 km (65,7km/liter)
Rijklaar gewicht 103 kg
Zadelhoogte 761 mm