Nieuws

2021 Honda NC750X

Vooraf altijd spannend hoeveel ‘nieuw’ er aan een nieuw model zit. De huidige NC750X was in 2016 op de markt gekomen en na 4 jaar een nieuwe versie presenteren is tegenwoordig heel normaal. Om het maar meteen te verklappen: de NC750X 2021 is echt nieuw, zeer veel veranderingen en verbeteringen.

Wat is gebleven

De bagageruimte op de plek waar normaal de tank zit is er nog steeds! Gelukkig maar, het is een heel sterk verkooppunt. Het volgende sterke punt, het zuinige benzineverbruik, is ook gebleven, volgens Honda.

Wat is nieuw

Het motorblok is aangepakt en flink krachtiger geworden. Meer koppel, hogere toerentallen mogelijk en meer kracht bovenin. Daarbij heeft de motor rijmodi gekregen, onmisbaar tegenwoordig lijkt wel. Uiteraard meteen Euro5 goedgekeurd.

Door verbeterde kleptiming en efficiëntere in- en uitlaat is het blok krachtiger en pittiger geworden. Kortere overbrengingsverhoudingen bij eerste, tweede en derde versnelling zorgen voor een strakkere gasrespons en de slipperkoppeling vermindert de belasting op het schakelpedaal en vergemakkelijkt snel terugschakelen.

Door Throttle-By-Wire (TBW) is het mogelijk om het motorkarakter aan te passen in drie standaard rijmodi (Rain, Standard en Sport) en een extra, naar eigen wens instelbare USER-modus. Honda Selectable Torque Control (HSTC) is nauwkeuriger geworden met 3 standen.

De NC750X heeft een scherper uiterlijk gekregen, nieuwe verlichting rondom, nieuw frame en is 6 kilo afgevallen. LED dashboard, beter windscherm en een lager zadel zal voor veel meer comfort en gebruiksgemak zorgen.

Verkrijgbaar in de volgende kleuren:
Grand Prix Red (nieuw)
Mat Ballistic Black Metallic
Pearl Glare White
Glint Wave Blue Metallic

Mat Ballistic Black Metallic
Glint Wave Blue Metallic